Σχέσεις γονέων-εκπαιδευτικών

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Στην ιστοσελίδα του σχολείου υπάρχει η ένδειξη Χρήσιμοι Σύνδεσμοι, πάνω στην οποία κάνοντας κάποιος κλικ μπορεί να μεταφερθεί σε sites του Υπουργείου Παιδείας, της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, της Ασφάλειας στο Διαδίκτυο ή το Ψηφιακό σχολείο.

Η Γονική Εμπλοκή των Αλλοδαπών υπό την Οπτική των Νηπιαγωγών, Δ. Κοντογιάννη, Β. Οικονομίδης

Το άρθρο προσεγγίζει τη γονική εμπλοκή των αλλοδαπών διερευνώντας τις θέσεις των νηπιαγωγών σχετικά: α) με τις πρακτικές που οι ίδιες εφαρμόζουν για την προώθηση της γονικής εμπλοκής, β) με τα θέματα συζήτησης με τους αλλοδαπούς γονείς και γ) με τη διάθεση των γονιών για  συνεργασία. Από την έρευνα σε νηπιαγωγούς της Κρήτης με κλειστό ερωτηματολόγιο προκύπτει ότι οι νηπιαγωγοί παρωθούν τους αλλοδαπούς γονείς να συμμετέχουν σε δραστηριότητες του σχολείου, όχι όμως σε δραστηριότητες της τάξης και συζητούν μαζί τους  κυρίως για θέματα που σχετίζονται με την πρόοδο των παιδιών. Οι νηπιαγωγοί ακόμη θεωρούν ότι οι αλλοδαποί γονείς είναι συνεργάσιμοι και από τις αναπαραστάσεις (εικόνες, αντιλήψεις) τους γι’ αυτούς φαίνεται ότι οι γονείς αυτοί βρίσκονται σε φάση προσαρμογής στην ελληνική κοινωνία.

Κατηγορία: 
Μελέτη

4ο Συνέδριο Κριτικής Εκπαίδευσης "Δάσκαλοι και γονείς στην εποχή της κρίσης: μια μελέτη περίπτωσης", Βρασταμνός Α., Λασπίδου Α., & Μιχαηλίδου Π., "Η Κριτική Εκπαίδευση στην Εποχή της Κρίσης", Πρακτικά Συνεδρίου, 23-26 Ιουνίου 2014

4ο Συνέδριο Κριτικής Εκπαίδευσης "Δάσκαλοι και γονείς στην εποχή της κρίσης: μια μελέτη περίπτωσης", Βρασταμνός Α., Λασπίδου Α., & Μιχαηλίδου Π., "Η Κριτική Εκπαίδευση στην Εποχή της Κρίσης", Πρακτικά Συνεδρίου, 23-26 Ιουνίου 2014, επιμ. Γ. Γόλλιος. Α. Λιάμπας, Π. Παυλίδης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Μελέτη περίπτωσης σε ένα δημοτικό σχολείο ειδικής αγωγής της βόρειας Ελλάδας. Διερευνώνται οι επιπτώσεις της Κρίσης στους εκπαιδευτικούς (μισθοί, εκπαιδευτική διαδικασία), στις σχέσεις μεταξύ τους αλλά και με τους γονείς των μαθητών.

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο
Μελέτη

Κοντογεωργίου Α., Κολοκοτρώνης, Δ.,& Λαπούσης Γ.(2015). Σημαντικές αλλαγές στην επαγγελματική ζωή των καθηγητών εν μέσω οικονομικής κρίσης: Μία ποιοτική έρευνα. Έρκυνα, Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών– Επιστημονικών Θεμάτων, Τεύχος 7ο, 178-193.

Σε αυτή την έρευνα γίνεται προσπάθεια να καταγραφεί πώς βίωσαν τις αλλαγές των τελευταίων ετών στο ελληνικό σχολείο οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα τα ερευνητικά ερωτήματα ήταν:
-Ποιες αλλαγές στην επαγγελματική τους ζωή κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, θεωρούν οι καθηγητές ως πιο σημαντικές
-Ποιες είναι οι απόψεις και οι στάσεις τους έναντι αυτών των αλλαγών

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο
Μελέτη

Χαραβιτσίδης Π. (2013). Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο. Θεσσαλονίκη: ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

Καταγραφή και ανάλυση μιας εκπαιδευτικής καινοτομίας που μια ομάδα δασκάλων πέτυχε στο 132ο σχολείο της Γκράβας. Σε ένα σχολείο από αυτά που λέμε υποβαθμισμένα της Αθήνας, με μεγάλο ποσοστό παιδιών μεταναστών, μια ομάδα εκπαιδευτικών, δρώντας συλλογικά και παίρνοντας υπόψη τις ανάγκες των συγκεκριμένων παιδιών, πετυχαίνει την ισότιμη ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο βιβλίο αυτό – απόρροια της αντίστοιχης διδακτορικής διατριβής του στο ΑΠΘ- ο Πέτρος Χαραβιτσίδης,  δάσκαλος αυτού του σχολείου, επεξεργάζεται αναστοχαστικά την εμπειρία αυτή, εντάσσοντάς την καταρχήν στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο λαμβάνει χώρα και στην διεθνή συζήτηση για την σχολική αποτελεσματικότητα.

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο
Μελέτη

Πρακτικές ενημέρωσης των γονέων για κοινωνικές υπηρεσίες και φορείς στήριξης

Πρακτικές ενημέρωσης των γονέων για κοινωνικές υπηρεσίες και φορείς στήριξης με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων και σε συνεργασία με το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Μ.Κ.Ο)

Ενισχυτική διδασκαλία στη γλώσσα και τα μαθηματικά για μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού

Ο δήμος Αθηναίων συνεχίζει το πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία με δράσεις που υλοποιεί στις εγκαταστάσεις των σχολικών συγκροτημάτων τα απογεύματα, καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και τα Σαββατοκύριακα. Οι δράσεις απευθύνονται σε όλους τους πολίτες.

Δράση ενισχυτικής διδασκαλίας στη γλώσσα και τα μαθηματικά για μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού. Η δράση υλοποιείται δύο φορές την εβδομάδα και έχει διάρκεια 2 ώρες. Περισσότερα για το φορέα: http://www.paidi-kosmos.gr
Φορέας υλοποίησης : EΝΑ ΠΑΙΔΙ ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ

Πρακτικές υποστήριξης των γονέων του σχολείου (σχολή γονέων, πρόγραμμα συμβουλευτικής)

Λειτουργία προγράμματος συμβουλευτικής γονέων με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με το Ίδρυμα Νεολαίας, Δια Βίου μάθησης

Pages