Συνθήκες διαβίωσης

Children Living in Poverty, A Review of Child Poverty Definitions, Measurements, and Policies.Edward D. Gonzalez and Alejandra Davidziuk (Graduate Program in International Affairs, New School University)

Children Living in Poverty, A Review of Child Poverty Definitions, Measurements, and Policies, Desk Review Paper for UNICEF’s Conference on “Children and Poverty: Global Context, Local Solutions, Alberto Minujin and Enrique Delamonica (Division of Policy and Planning, UNICEF), Edward D. Gonzalez and Alejandra Davidziuk (Graduate Program in International Affairs, New School University).
Το άρθρο εξετάζει την αντιμετώπιση της παιδικής φτώχειας σε πολιτικές γενικής αντιμετώπισης της φτώχειας, τον εντοπισμό των φτωχών παιδιών, τη δραστηριοποίηση κυβερνητικών και μη κυβερνητικών οργανισμών και οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών στον εντοπισμό των φτωχών παιδιών και στην υιοθέτηση πολιτικών για τη μείωση του φαινομένου, τις ειδικές συνθήκες για τα κορίτσια, το ρόλο των δικαιωμάτων στην προσέγγιση των πολιτικών έναντι της φτώχειας. Επιπλέον, εξετάζονται διάφορες έννοιες σχετικά με την παιδική φτώχεια και χαρτογραφούνται πολιτικές για την αντιμετώπισή της. Διαπιστώνεται πως τα θέματα των παιδιών δεν λαμβάνονται υπόψιν στις πολιτικές ενάντια στη φτώχεια, αλλά και η τάση υιοθέτησης μιας δικαιωματικής προσέγγισης από διάφορες οργανώσεις στον εντοπισμό φτωχών παιδιών. Τέλος, κάποιες κυβερνήσεις προχωρούν στην υιοθέτηση στοχευμένων πολιτικών για τη μείωση του αριθμού των παιδιών που ζουν σε συνθήκες φτώχειας.

Κατηγορία: 
Έκθεση / Αναφορά

Re-examining Beliefs about Students in Poverty, Paul C. Gorski

Το άρθρο επικεντρώνεται στην ανάγκη για ισότητα των μαθητών κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου για την αντιμετώπιση του φαινομένου της μειωμένης επίδοσης των μαθητών με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα. Η υιοθέτηση των κατάλληλων μέτρων σχετίζεται με την ικανότητα των διδασκόντων και του σχολείου να κατανοήσουν τις γενεσιουργές του φαινομένου αιτίες και στην αποδόμηση στερεοτύπων για τη σύνδεση της φτώχειας με τη μειωμένη σχολική επίδοση, που συγκροτούνται γύρω από άστοχα ιδεολογικά σχήματα.

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο

Κ. Τσιτσελίκης, Κ. Κουσαξίδης, Τα Δικαιώματα του Παιδιού κατά την Περίοδο της Κρίσης

Τα δικαιώματα του παιδιού αναπτύχθηκαν σταδιακά τα τελευταία χρόνια γύρω από την ιδέα της ευαλωτότητας και της ειδικής προστασίας που απαιτείται λόγω της ηλικίας, ως κλάδος των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Το συμφέρον του παιδιού, πυρήνας της προστασίας αυτής, πλήττεται μέσα στις συνθήκες οικονομικής συρρίκνωσης που κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια, χωρίς να έχουν αναπτυχθεί μηχανισμοί ανάσχεσης των κοινωνικών δικαιωμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, η θέση του παιδιού δεν μπορεί να συζητηθεί πέρα και έξω από το στενό περιβάλλον της οικογένειας και του σχολείου.

Κατηγορία: 
Άρθρο έντυπου & ηλεκτρονικού τύπου

Κοινωνικό Σχολείο - 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά

Το κοινωνικό Σχολείο περιλαμβάνει δράσεις που αφορούν μια κοινωνική πολιτική του σχολείου μέσα σ’ αυτό (π.χ. με την οικονομική στήριξη και αλληλεγγύη στους μαθητές και στις οικογένειες τους και μια εξωτερική κοινωνική πολιτική (π.χ. με τη στήριξη ευπαθών κοινωνικών πληθυσμών, στήριξη προσφύγων, παιδιών από κοινωνικές μειονότητες που εργάζονται).  Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά  αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης στη σχολική καθημερινότητα  με τις παρακάτω δράσεις:

Πρακτικές αντιμετώπισης των προβλημάτων σίτισης των μαθητών και των οικογενειών τους

Πρακτικές οικονομικής ενίσχυσης των μαθητών και των οικογενειών τους μέσα από πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με την Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Αποστολή».
«…. μας έστειλε η Αρχιεπισκοπή, έχουν αυτό το πρόγραμμα «η Αποστολή στηρίζει τους μαθητές» ένα παιδάκι σήμερα έστειλα για να συμμετάσχει σε αυτή τη δράση».
 

Δράσεις οικονομικής ενίσχυσης των μαθητών και των οικογενειών τους

Δράσεις οικονομικής ενίσχυσης των μαθητών και των οικογενειών μέσα από πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον φορέα ΟΠΑΠ Α.Ε.
«Ναι ,ναι συνεργαζόμαστε σε μια δράση, καλά εκτός από αυτό που είχανε κάνει μια έξω μαζί με το δημοτικό και μια στο νηπιαγωγείο στο κλασικό και στο ολοήμερο, άλλη μια δράση που έγινε συνεργάστηκαν αυτοί με τον ΟΠΑΠ, ζωγράφισε το κάθε παιδί το δώρο που θα ήθελε από τον Άγιο Βασίλη και όντως ,μετά τις γιορτές ήρθαν τα δώρα και μοιράστηκαν στα παιδιά». 

Πρόγραμμα με στόχο την κοινωνική ευαισθητοποίηση των μαθητών του σχολείου

Πρόγραμμα κοινωνικής ευαισθητοποίησης των μαθητών "Πιάσε το χέρι μου"

«Θα μπορούσα να πω ότι εδώ προσπαθούμε και τα κρατάμε ανοιχτά στην κοινωνία δηλαδή η τελευταία δράση που κάναμε το «Πιάσε το χέρι μου» με τον δήμο και την Εφημερίδα των Συντακτών ήταν μία δράση για να βοηθήσουμε τους πρόσφυγες εκεί λοιπόν ο συναισθηματικός κόσμος των παιδιών είναι συγκεκριμένος, εμείς μπορέσαμε από άρθρα και ποιήματα μιας Κενυάτισσας ποιήτριας να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά και να φτιάξουμε και να στείλουμε στον Ελαιώνα επτά τσάντες….»
 

Πρακτικές για την αντιμετώπιση της επισιτιστικής ανασφάλειας των μαθητών του σχολείου και των οικογενειών τους

Δράσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων σίτισης των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Κηδεμόνων σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου.

Pages