Ψυχική υποστήριξη

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Στην ιστοσελίδα του σχολείου υπάρχει η ένδειξη Χρήσιμοι Σύνδεσμοι, πάνω στην οποία κάνοντας κάποιος κλικ μπορεί να μεταφερθεί σε sites του Υπουργείου Παιδείας, της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, της Ασφάλειας στο Διαδίκτυο ή το Ψηφιακό σχολείο.

Kalyva, E., (2013). Stress in Greek Primary Schoolteachers Working Under Conditions of Financial Crisis. Europe's Journal of Psychology, Vol. 9(1), 104–112.

Αποτελεί τη πρώτη έρευνα στην Ελλάδα μετά την οικονομική κρίση που διερευνά τα επίπεδα άγχους των δασκάλων δημοτικής εκπαίδευσης.

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο
Μελέτη

Brouzos, Α., Vassilopoulos, S., Korfiati, A. & Baourda, V. (2015). Secondary School Students’ Perceptions of Their Counselling Needs in an Era of Global Financial Crisis: An Exploratory Study in Greece.Springer Science&Business Media, New York

Βασικός στόχος της παραπάνω έρευνας ήταν να αναδειχτούν οι συναισθηματικές και ψυχολογικές ανάγκες των μαθητών από τις σχολικές συμβουλευτικές υπηρεσίες τη περίοδο της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα .

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο

Κοινωνικό Σχολείο - 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά

Το κοινωνικό Σχολείο περιλαμβάνει δράσεις που αφορούν μια κοινωνική πολιτική του σχολείου μέσα σ’ αυτό (π.χ. με την οικονομική στήριξη και αλληλεγγύη στους μαθητές και στις οικογένειες τους και μια εξωτερική κοινωνική πολιτική (π.χ. με τη στήριξη ευπαθών κοινωνικών πληθυσμών, στήριξη προσφύγων, παιδιών από κοινωνικές μειονότητες που εργάζονται).  Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά  αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης στη σχολική καθημερινότητα  με τις παρακάτω δράσεις:

Πρακτικές ενημέρωσης των γονέων για κοινωνικές υπηρεσίες και φορείς στήριξης

Πρακτικές ενημέρωσης των γονέων για κοινωνικές υπηρεσίες και φορείς στήριξης με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων και σε συνεργασία με το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Μ.Κ.Ο)

Πρακτικές ψυχικής υποστήριξης των μαθητών του σχολείου και των γονέων τους

Δράσεις με στόχο την ψυχική υποστήριξη των μαθητών/τριών του σχολείου αλλά και των οικογενειών τους με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου, το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ) και με τις Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)

Wetzel, K., Mertens, A., Röbken, H., (2012). How does the economic crisis affect the psychological well-being? Comparing college students and employees. Research in Higher Education Journal. Vol.18, p.p 39-48.

Little is known about differences in the impact of economic stress on students as compared to persons holding secure job positions. Besides the macroeconomic effects, an economic downturn can also affect individual's physical health and psychological well-being (Aytaç & Rankin, 2009). Prior research showed that socio-demographic characteristics and conditions (e.g. age, gender, job status, or education) are associated with people's mental health (Hobfoll, 1998). The present study addressed two general questions: how people perceive their financial situation and their employability in the time following a financial crisis and whether or not these crisis-based appraisals of their economic standing have influence on their mental health. Of particular interest to this study was to explore these issues across occupational status (college students versus employees) and gender.

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο

Νομοθετικά ζητήματα υποστηρικτικών δομών στο σχολείο

Δεν υπάρχει κάποιο κείμενο – αρχείο, αλλά τίθενται τα νομοθετικά ζητήματα που αφορούν (α) τη θεσμοθέτηση θέσεων / δομών  εξειδικευμένου προσωπικού στο σχολείο (π.χ. ψυχολόγοι για υποστήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών στη διαχείριση καθημερινών ζητημάτων στη σχολική πραγματικότητα π.χ. αντιμετώπιση - διαχείριση επιθετικής συμπεριφοράς γονέων προς άλλα παιδιά)  και (β)  τη θεσμοθέτηση δομών για ψυχολογική υποστήριξη γονέων (Σχολές γονέων)     

ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ "ΕΛΠΙΔΑ"

Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων & προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Σε συνεργασία με τον ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ (ΟΚΑΝΑ).

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πρόνοιας είναι όσες έχουν μετεβιβασθεί στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μέχρι σήμερα με Νόμους, Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις και ιδίως, η προστασία και αγωγή της οικογένειας και του παιδιού, η προστασία των ηλικιωμένων, των ατόμων με ειδικές ανάγκες και των οικονομικά αδυνάτων, η κοινωνική κατοικία, η χορήγηση άδειας λειτουργίας Ιδρυμάτων, επιχειρήσεων και κοινωφελούς χαρακτήρα Σωματείων, η εποπτεία τους και η χορήγηση αδειών άσκησης επαγγελμάτων του τομέα κοινωνικής πρόνοιας.

Pages