Πρωτοβουλίες σχολείων

Χαραβιτσίδης Π. (2013). Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο. Θεσσαλονίκη: ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

Καταγραφή και ανάλυση μιας εκπαιδευτικής καινοτομίας που μια ομάδα δασκάλων πέτυχε στο 132ο σχολείο της Γκράβας. Σε ένα σχολείο από αυτά που λέμε υποβαθμισμένα της Αθήνας, με μεγάλο ποσοστό παιδιών μεταναστών, μια ομάδα εκπαιδευτικών, δρώντας συλλογικά και παίρνοντας υπόψη τις ανάγκες των συγκεκριμένων παιδιών, πετυχαίνει την ισότιμη ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο βιβλίο αυτό – απόρροια της αντίστοιχης διδακτορικής διατριβής του στο ΑΠΘ- ο Πέτρος Χαραβιτσίδης,  δάσκαλος αυτού του σχολείου, επεξεργάζεται αναστοχαστικά την εμπειρία αυτή, εντάσσοντάς την καταρχήν στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο λαμβάνει χώρα και στην διεθνή συζήτηση για την σχολική αποτελεσματικότητα.

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο
Μελέτη

Κάλυψη εισιτηρίων από εκπαιδευτικούς - 12ο Νηπιαγωγείο Ν. Ιωνίας

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν δημιουργήσει ένα ταμείο για τις μετακινήσεις όπου αν χρειαστεί βάζουν και οι ίδιοι  χρήματα για μετακινήσεις κάποιων των παιδιών που δεν μπορούν να καλύψουν το εισιτήριο, ή προσπαθούν να βρουν παραστάσεις που να μη χρειάζεται μετακίνηση με λεωφορείο.

Κοινωνικό Σχολείο - 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά

Το κοινωνικό Σχολείο περιλαμβάνει δράσεις που αφορούν μια κοινωνική πολιτική του σχολείου μέσα σ’ αυτό (π.χ. με την οικονομική στήριξη και αλληλεγγύη στους μαθητές και στις οικογένειες τους και μια εξωτερική κοινωνική πολιτική (π.χ. με τη στήριξη ευπαθών κοινωνικών πληθυσμών, στήριξη προσφύγων, παιδιών από κοινωνικές μειονότητες που εργάζονται).  Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά  αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης στη σχολική καθημερινότητα  με τις παρακάτω δράσεις:

Πρακτικές ενημέρωσης των γονέων για κοινωνικές υπηρεσίες και φορείς στήριξης

Πρακτικές ενημέρωσης των γονέων για κοινωνικές υπηρεσίες και φορείς στήριξης με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων και σε συνεργασία με το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Μ.Κ.Ο)

Δράσεις οικονομικής ενίσχυσης των μαθητών και των οικογενειών τους

Δράσεις οικονομικής ενίσχυσης των μαθητών και των οικογενειών μέσα από πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον φορέα ΟΠΑΠ Α.Ε.
«Ναι ,ναι συνεργαζόμαστε σε μια δράση, καλά εκτός από αυτό που είχανε κάνει μια έξω μαζί με το δημοτικό και μια στο νηπιαγωγείο στο κλασικό και στο ολοήμερο, άλλη μια δράση που έγινε συνεργάστηκαν αυτοί με τον ΟΠΑΠ, ζωγράφισε το κάθε παιδί το δώρο που θα ήθελε από τον Άγιο Βασίλη και όντως ,μετά τις γιορτές ήρθαν τα δώρα και μοιράστηκαν στα παιδιά». 

Πρακτικές για την αντιμετώπιση της αδυναμίας ανταπόκρισης των παιδιών σε υλικές απαιτήσεις του σχολείου/διδακτικές επισκέψεις

Πρακτικές για την αντιμετώπιση της αδυναμίας ανταπόκρισης των παιδιών σε υλικές απαιτήσεις του σχολείου/διδακτικές επισκέψεις με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων και σε συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις (Δίκτυο για τα Δικαιώματα του παιδιού) και άλλους φορείς.

Πρόγραμμα με στόχο την κοινωνική ευαισθητοποίηση των μαθητών του σχολείου

Πρόγραμμα κοινωνικής ευαισθητοποίησης των μαθητών "Πιάσε το χέρι μου"

«Θα μπορούσα να πω ότι εδώ προσπαθούμε και τα κρατάμε ανοιχτά στην κοινωνία δηλαδή η τελευταία δράση που κάναμε το «Πιάσε το χέρι μου» με τον δήμο και την Εφημερίδα των Συντακτών ήταν μία δράση για να βοηθήσουμε τους πρόσφυγες εκεί λοιπόν ο συναισθηματικός κόσμος των παιδιών είναι συγκεκριμένος, εμείς μπορέσαμε από άρθρα και ποιήματα μιας Κενυάτισσας ποιήτριας να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά και να φτιάξουμε και να στείλουμε στον Ελαιώνα επτά τσάντες….»
 

Πρακτικές για την αντιμετώπιση της αδυναμίας ανταπόκρισης των παιδιών σε πολιτιστικές δράσεις

Πρακτικές  για την αντιμετώπιση της αδυναμίας ανταπόκρισης των παιδιών σε υλικές απαιτήσεις του σχολείου σχετικά με πολιτιστικές εκδηλώσεις (δωρεάν παραστάσεις στον χώρο του σχολείου, μείωση εξόδων, χορηγίες)

Pages