Πρόσφυγες

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Στην ιστοσελίδα του σχολείου υπάρχει η ένδειξη Χρήσιμοι Σύνδεσμοι, πάνω στην οποία κάνοντας κάποιος κλικ μπορεί να μεταφερθεί σε sites του Υπουργείου Παιδείας, της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, της Ασφάλειας στο Διαδίκτυο ή το Ψηφιακό σχολείο.

Χαραβιτσίδης Π. (2013). Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο. Θεσσαλονίκη: ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

Καταγραφή και ανάλυση μιας εκπαιδευτικής καινοτομίας που μια ομάδα δασκάλων πέτυχε στο 132ο σχολείο της Γκράβας. Σε ένα σχολείο από αυτά που λέμε υποβαθμισμένα της Αθήνας, με μεγάλο ποσοστό παιδιών μεταναστών, μια ομάδα εκπαιδευτικών, δρώντας συλλογικά και παίρνοντας υπόψη τις ανάγκες των συγκεκριμένων παιδιών, πετυχαίνει την ισότιμη ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο βιβλίο αυτό – απόρροια της αντίστοιχης διδακτορικής διατριβής του στο ΑΠΘ- ο Πέτρος Χαραβιτσίδης,  δάσκαλος αυτού του σχολείου, επεξεργάζεται αναστοχαστικά την εμπειρία αυτή, εντάσσοντάς την καταρχήν στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο λαμβάνει χώρα και στην διεθνή συζήτηση για την σχολική αποτελεσματικότητα.

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο
Μελέτη

Κοινωνικό Σχολείο - 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά

Το κοινωνικό Σχολείο περιλαμβάνει δράσεις που αφορούν μια κοινωνική πολιτική του σχολείου μέσα σ’ αυτό (π.χ. με την οικονομική στήριξη και αλληλεγγύη στους μαθητές και στις οικογένειες τους και μια εξωτερική κοινωνική πολιτική (π.χ. με τη στήριξη ευπαθών κοινωνικών πληθυσμών, στήριξη προσφύγων, παιδιών από κοινωνικές μειονότητες που εργάζονται).  Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά  αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης στη σχολική καθημερινότητα  με τις παρακάτω δράσεις:

Δράση δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά πρόσφυγες

Ο δήμος Αθηναίων συνεχίζει το πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία με δράσεις που υλοποιεί στις εγκαταστάσεις των σχολικών συγκροτημάτων τα απογεύματα, καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και τα Σαββατοκύριακα. Οι δράσεις απευθύνονται σε όλους τους πολίτες.
Δράση δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά πρόσφυγες. Η δράση απευθύνεται σε παιδιά 6-12 ετών, υλοποιείται 2 φορές την εβδομάδα και έχει διάρκεια 2 ώρες. Περισσότερα για το φορέα: http://www.developathens.gr
Φορέας υλοποίησης : ΕΑΤΑ ΑΕ ΟΤΑ

Πρακτικές αντιμετώπισης των δυσκολιών των γονέων

Πρακτικές αντιμετώπισης των δυσκολιών των γονέων σε επίπεδο υλικό (ρουχισμός, σίτιση, σχολικά είδη) και υγειονομικής περίθαλψης με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διαδσκόντων σε συνεργασία με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς.

Διαπολιτισμικές δράσεις και πρωτοβουλίες κοινωνικής αλληλεγγύης από το 4ο Νηπιαγωγείο Ταύρου

Τρεις δράσεις από το 4ο Νηπιαγωγείο Ταύρου με στόχο την επεξεργασία ζητημάτων πολιτισμικής  ετερότητας, αποδοχής και κοινωνικής αλληλεγγύης.

Είμαι παιδί –Έχω Δικαιώματα

Εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο την εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα δημοκρατίας, ανεκτικότητας, συνεργασίας και αλληλεγγύης, οι οποίες έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο νηπιαγωγείο καθώς μέσα από την ενεργή συμμετοχή των παιδιών και τις προσωπικές τους εμπειρίες αναδεικνύονται  θέματα που αφορούν αξίες και κοινωνικά ζητήματα

Pages