Αλλοδαπά παιδιά

Ειδική Εκπαίδευση

Το specialeducation.gr είναι μια ανεξάρτητη περιοχή βοήθειας και ενημέρωσης σε θέματα ειδικής αγωγής και ένταξης ατόμων με αναπηρία.Παρέχει πληροφορίες για Παράλληλη στήριξη, Πρώιμη παρέμβαση, Συμβουλευτική γονέων  και τη σχετική με την Ειδική Εκπαίδευση Νομοθεσία

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Στην ιστοσελίδα του σχολείου υπάρχει η ένδειξη Χρήσιμοι Σύνδεσμοι, πάνω στην οποία κάνοντας κάποιος κλικ μπορεί να μεταφερθεί σε sites του Υπουργείου Παιδείας, της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, της Ασφάλειας στο Διαδίκτυο ή το Ψηφιακό σχολείο.

Η Γονική Εμπλοκή των Αλλοδαπών υπό την Οπτική των Νηπιαγωγών, Δ. Κοντογιάννη, Β. Οικονομίδης

Το άρθρο προσεγγίζει τη γονική εμπλοκή των αλλοδαπών διερευνώντας τις θέσεις των νηπιαγωγών σχετικά: α) με τις πρακτικές που οι ίδιες εφαρμόζουν για την προώθηση της γονικής εμπλοκής, β) με τα θέματα συζήτησης με τους αλλοδαπούς γονείς και γ) με τη διάθεση των γονιών για  συνεργασία. Από την έρευνα σε νηπιαγωγούς της Κρήτης με κλειστό ερωτηματολόγιο προκύπτει ότι οι νηπιαγωγοί παρωθούν τους αλλοδαπούς γονείς να συμμετέχουν σε δραστηριότητες του σχολείου, όχι όμως σε δραστηριότητες της τάξης και συζητούν μαζί τους  κυρίως για θέματα που σχετίζονται με την πρόοδο των παιδιών. Οι νηπιαγωγοί ακόμη θεωρούν ότι οι αλλοδαποί γονείς είναι συνεργάσιμοι και από τις αναπαραστάσεις (εικόνες, αντιλήψεις) τους γι’ αυτούς φαίνεται ότι οι γονείς αυτοί βρίσκονται σε φάση προσαρμογής στην ελληνική κοινωνία.

Κατηγορία: 
Μελέτη

Χαραβιτσίδης Π. (2013). Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο. Θεσσαλονίκη: ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

Καταγραφή και ανάλυση μιας εκπαιδευτικής καινοτομίας που μια ομάδα δασκάλων πέτυχε στο 132ο σχολείο της Γκράβας. Σε ένα σχολείο από αυτά που λέμε υποβαθμισμένα της Αθήνας, με μεγάλο ποσοστό παιδιών μεταναστών, μια ομάδα εκπαιδευτικών, δρώντας συλλογικά και παίρνοντας υπόψη τις ανάγκες των συγκεκριμένων παιδιών, πετυχαίνει την ισότιμη ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο βιβλίο αυτό – απόρροια της αντίστοιχης διδακτορικής διατριβής του στο ΑΠΘ- ο Πέτρος Χαραβιτσίδης,  δάσκαλος αυτού του σχολείου, επεξεργάζεται αναστοχαστικά την εμπειρία αυτή, εντάσσοντάς την καταρχήν στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο λαμβάνει χώρα και στην διεθνή συζήτηση για την σχολική αποτελεσματικότητα.

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο
Μελέτη

Κάλυψη εισιτηρίων από γονείς - 3ο Νηπιαγωγείο Ν. Ιωνίας

"Κάποιες φορές που τέθηκαν τέτοια ζητήματα παιδιών που δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν σε κάποιες εκδηλώσεις πρότειναν κάποιοι γονείς να καλυφθούν από τους υπόλοιπους τα εισιτήρια των παιδιών που υστερούν".

Κοινωνικό Σχολείο - 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά

Το κοινωνικό Σχολείο περιλαμβάνει δράσεις που αφορούν μια κοινωνική πολιτική του σχολείου μέσα σ’ αυτό (π.χ. με την οικονομική στήριξη και αλληλεγγύη στους μαθητές και στις οικογένειες τους και μια εξωτερική κοινωνική πολιτική (π.χ. με τη στήριξη ευπαθών κοινωνικών πληθυσμών, στήριξη προσφύγων, παιδιών από κοινωνικές μειονότητες που εργάζονται).  Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά  αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης στη σχολική καθημερινότητα  με τις παρακάτω δράσεις:

Κοινωνικό Σχολείο - 3ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας

Το κοινωνικό Σχολείο περιλαμβάνει δράσεις που αφορούν  την οικονομική στήριξη των οικογενειών και τη βελτίωση της καθημερινότητας τους, (β) την κοινωνική πολιτική του σχολείου, με στόχο τη μείωση του αποκλεισμού των οικονομικά ασθενέστερων μαθητών από δραστηριότητες που απαιτούν οικονομική κάλυψη, την  υποστήριξη / αποδοχή παιδιών από κοινωνικές μειονότητες. Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας  αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης στη σχολική καθημερινότητα  με τις παρακάτω δράσεις:
-Συνεργασία με φορείς για κάλυψη αναγκών σίτισης σε παιδιά με οικονομικά προβλήματα

77ο ΔΣ Θεσσαλονίκης- λειτουργία κοινωνικού φροντιστηρίου

Βασικός στόχος: παροχή δωρεάν εκπαιδευτικής βοήθειας σε παιδιά δημοτικού από όλη την περιοχή στον χώρο του σχολείου και σε συνεργασία με φοιτητές του παιδαγωγικού ή με παλιούς δασκάλους
 

Δράση δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά πρόσφυγες

Ο δήμος Αθηναίων συνεχίζει το πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία με δράσεις που υλοποιεί στις εγκαταστάσεις των σχολικών συγκροτημάτων τα απογεύματα, καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και τα Σαββατοκύριακα. Οι δράσεις απευθύνονται σε όλους τους πολίτες.
Δράση δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά πρόσφυγες. Η δράση απευθύνεται σε παιδιά 6-12 ετών, υλοποιείται 2 φορές την εβδομάδα και έχει διάρκεια 2 ώρες. Περισσότερα για το φορέα: http://www.developathens.gr
Φορέας υλοποίησης : ΕΑΤΑ ΑΕ ΟΤΑ

Pages