Διαπολιτισμική αγωγή

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Στην ιστοσελίδα του σχολείου υπάρχει η ένδειξη Χρήσιμοι Σύνδεσμοι, πάνω στην οποία κάνοντας κάποιος κλικ μπορεί να μεταφερθεί σε sites του Υπουργείου Παιδείας, της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, της Ασφάλειας στο Διαδίκτυο ή το Ψηφιακό σχολείο.

Η Γονική Εμπλοκή των Αλλοδαπών υπό την Οπτική των Νηπιαγωγών, Δ. Κοντογιάννη, Β. Οικονομίδης

Το άρθρο προσεγγίζει τη γονική εμπλοκή των αλλοδαπών διερευνώντας τις θέσεις των νηπιαγωγών σχετικά: α) με τις πρακτικές που οι ίδιες εφαρμόζουν για την προώθηση της γονικής εμπλοκής, β) με τα θέματα συζήτησης με τους αλλοδαπούς γονείς και γ) με τη διάθεση των γονιών για  συνεργασία. Από την έρευνα σε νηπιαγωγούς της Κρήτης με κλειστό ερωτηματολόγιο προκύπτει ότι οι νηπιαγωγοί παρωθούν τους αλλοδαπούς γονείς να συμμετέχουν σε δραστηριότητες του σχολείου, όχι όμως σε δραστηριότητες της τάξης και συζητούν μαζί τους  κυρίως για θέματα που σχετίζονται με την πρόοδο των παιδιών. Οι νηπιαγωγοί ακόμη θεωρούν ότι οι αλλοδαποί γονείς είναι συνεργάσιμοι και από τις αναπαραστάσεις (εικόνες, αντιλήψεις) τους γι’ αυτούς φαίνεται ότι οι γονείς αυτοί βρίσκονται σε φάση προσαρμογής στην ελληνική κοινωνία.

Κατηγορία: 
Μελέτη

Χαραβιτσίδης Π. (2013). Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο. Θεσσαλονίκη: ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

Καταγραφή και ανάλυση μιας εκπαιδευτικής καινοτομίας που μια ομάδα δασκάλων πέτυχε στο 132ο σχολείο της Γκράβας. Σε ένα σχολείο από αυτά που λέμε υποβαθμισμένα της Αθήνας, με μεγάλο ποσοστό παιδιών μεταναστών, μια ομάδα εκπαιδευτικών, δρώντας συλλογικά και παίρνοντας υπόψη τις ανάγκες των συγκεκριμένων παιδιών, πετυχαίνει την ισότιμη ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο βιβλίο αυτό – απόρροια της αντίστοιχης διδακτορικής διατριβής του στο ΑΠΘ- ο Πέτρος Χαραβιτσίδης,  δάσκαλος αυτού του σχολείου, επεξεργάζεται αναστοχαστικά την εμπειρία αυτή, εντάσσοντάς την καταρχήν στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο λαμβάνει χώρα και στην διεθνή συζήτηση για την σχολική αποτελεσματικότητα.

Κατηγορία: 
Επιστημονικό άρθρο
Μελέτη

Δράση δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά πρόσφυγες

Ο δήμος Αθηναίων συνεχίζει το πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία με δράσεις που υλοποιεί στις εγκαταστάσεις των σχολικών συγκροτημάτων τα απογεύματα, καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και τα Σαββατοκύριακα. Οι δράσεις απευθύνονται σε όλους τους πολίτες.
Δράση δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά πρόσφυγες. Η δράση απευθύνεται σε παιδιά 6-12 ετών, υλοποιείται 2 φορές την εβδομάδα και έχει διάρκεια 2 ώρες. Περισσότερα για το φορέα: http://www.developathens.gr
Φορέας υλοποίησης : ΕΑΤΑ ΑΕ ΟΤΑ

Ενισχυτική διδασκαλία στη γλώσσα και τα μαθηματικά για μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού

Ο δήμος Αθηναίων συνεχίζει το πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία με δράσεις που υλοποιεί στις εγκαταστάσεις των σχολικών συγκροτημάτων τα απογεύματα, καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και τα Σαββατοκύριακα. Οι δράσεις απευθύνονται σε όλους τους πολίτες.

Δράση ενισχυτικής διδασκαλίας στη γλώσσα και τα μαθηματικά για μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού. Η δράση υλοποιείται δύο φορές την εβδομάδα και έχει διάρκεια 2 ώρες. Περισσότερα για το φορέα: http://www.paidi-kosmos.gr
Φορέας υλοποίησης : EΝΑ ΠΑΙΔΙ ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ

Διαπολιτισμικές δράσεις και πρωτοβουλίες κοινωνικής αλληλεγγύης από το 4ο Νηπιαγωγείο Ταύρου

Τρεις δράσεις από το 4ο Νηπιαγωγείο Ταύρου με στόχο την επεξεργασία ζητημάτων πολιτισμικής  ετερότητας, αποδοχής και κοινωνικής αλληλεγγύης.

Είμαι παιδί –Έχω Δικαιώματα

Εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο την εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα δημοκρατίας, ανεκτικότητας, συνεργασίας και αλληλεγγύης, οι οποίες έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο νηπιαγωγείο καθώς μέσα από την ενεργή συμμετοχή των παιδιών και τις προσωπικές τους εμπειρίες αναδεικνύονται  θέματα που αφορούν αξίες και κοινωνικά ζητήματα

ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ "ΑΝΤΙΓΟΝΗ"

Η “ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για τον Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη- Βία” είναι μία μη κερδοσκοπική εταιρία – μη κυβερνητική οργάνωση που έχει την έδρα της στη Θεσσαλονίκη και αναπτύσσει δράσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα από το 1993.

Pages