Εγγραφή Ρομά
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα Π.Δ 200/1998 και Π.Δ 201/1998, στη με αριθμ. Φ.4/155/Γ1/1237/11-9-1996 (ΦΕΚ 893, τ. Β΄) Υπουργική Απόφαση, καθώς και στη με αριθμ. 116184/Γ1/10-9-2008 Εγκύκλιοτου Υπ. ΠΔΒΜΘ.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα Π.Δ 200/1998 και Π.Δ 201/1998, στη με αριθμ. Φ.4/155/Γ1/1237/11-9-1996 (ΦΕΚ 893, τ. Β΄) Υπουργική Απόφαση, καθώς και στη με αριθμ. 116184/Γ1/10-9-2008 Εγκύκλιοτου Υπ. ΠΔΒΜΘ.
Τα Κέντρα στήριξης Ρομά αποτελούν μετεξέλιξη των γνωστών μας Ιατροκοινωνικών κέντρων τσιγγάνων που πλέον με την ΚΥΑ 814/2011, μετατρέπονται σε κέντρα στήριξης Ρομά & Ευπαθών Ομάδων με κύρια κατεύθυνση:
1. Την απασχόληση των Ρομά
2. Την προώθηση της κοινωνικής Οικονομίας και των συνεταιρισμών
3. Την προώθηση της Κοινωνικής Ενσωμάτωσης (με επικέντρωση στα παιδιά και τις γυναίκες)
Ο διευθυντής από τη μια μεριά δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα /ή υλικό που έχει σχεδιάσει ή υλοποιήσει το σχολείο. Επιπλέον το σχολείο αν και έχει ηλεκτρονική διεύθυνση η ιστοσελίδα που διαθέτει είναι κενή γιατί είναι υπό κατασκευή. Παρόλα αυτά ο διευθυντής κάνει κάποιες αναφορές σε προγράμματα που παραπέμπουν σε δράσεις του σχολείου και για το λόγο αυτό αν ενδιαφέρεται κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με το σχολείο.
Το Συμβούλιοτης Δημοτικής Κοινότητας φροντίζει για: (α) την εκπόνηση νέων έργων, αλλά και τη συντήρηση και λειτουργία των έργων που έχουν εκτελεστεί, (β) την εξέταση γενικών ή ειδικών προβλημάτων που αφορούν την περιφέρειά του, (γ) την αξιοποίηση των τοπικών πόρων της περιοχής του, (δ) την ανάπτυξη της περιφέρειας της Κοινότητας σε πολιτιστικά, πνευματικά, κοινωνικά θέματα, (ε) την μέριμνα για την υγεία, την πρόνοια και την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης παρέχει δωρεάν είδη παντοπωλείου στους απόρους και στα κοινωνικά αποκλεισμένα άτομα, δηλαδή σε όσους αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα ή προβλήματα υγείας, ανεργία κλπ. Επίσης, στηρίζει τους οικονομικά αδύνατους μαθητές. Στο Δήμο Θεσσαλονίκης λειτουργεί Συμβουλευτικό Κέντρο Ιατρικής Φροντίδας που απευθύνεται σε άπορους και ανασφάλιστους κατοίκους του Δήμου Θεσσαλονίκης. Επίσης από το Δήμο Θεσσαλονίκης παρέχεται δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου καθώς και μαθήματα Ελληνικής Γλώσσας από εθελοντές καθηγητές και δασκάλους.
Συνεργάζεται με το Δήμο Θεσσαλονίκης και με το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου. Στο άμεσο μέλλον θα λειτουργούν και εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης. Η δράση του πλαισιώνεται από μια δραστήρια Τοπική Ομάδα Εθελοντών και φίλων SOS. Με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και ιδιώτες δωρητές το Κέντρο προσφέρει τις υπηρεσίες του σε 180 οικογένειες. Το προσωπικό του Κέντρου αποτελούν: Επιστημονικός Υπεύθυνος, Κοινωνικός λειτουργός, Ψυχολόγος, Παιδοψυχίατρος, Ειδικός Παιδαγωγός, Λογοπεδικός, Εργοθεραπευτής και Γραμματεία.
Πρακτικές για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων σε κοινωνικές μειονότητες:
(1) Βοήθεια ενσωμάτωσης παιδιών Ρομά στο σχολικό πρόγραμμα, ευαισθητοποίηση και ανταπόκριση του Διευθυντή στις ιατρικές ανάγκες των μαθητών Ρομά, π.χ. μεταφορά των παιδιών στο κέντρο υγείας για εμβολιασμό.
Πρακτικές για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων σε κοινωνικές μειονότητες:
-Άρνηση του διευθυντή να παραχωρήσει στοιχεία παιδιού Ρομά σε γονείς για να καταγγελθεί στο άσυλο του παιδιού, λόγω προστασίας των προσωπικών δεδομένων, αίτημα- ειδοποίηση στους γονείς για την υποχρεωτική σχολική φοίτηση των παιδιών τους και τις αντίστοιχες συνέπειες.
-Πρακτικές αλληλεγγύης σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες:
Πρακτικές για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων σε κοινωνικές μειονότητες
-Προμήθεια σχολικών ειδών από το σχολείο σε παιδιά Ρομά.
-Εκπαίδευση στην αγωγή της ατομικής υγιεινής σε παιδιά Ρομά.
-Παροχή ειδών ατομικής υγιεινής στο σπίτι (π.χ. για τη στοματική υγιεινή).
-Προγράμματα για κοινωνικές / πολιτισμικές μειονότητες (με αποτελέσματα, π.χ. στην αλλαγή τηςν ένδυσης των παιδιών Ρομά στο σχολείο).
"Στη διαπολιτισμική κάνουνε πολλά πράγματα. Και προγράμματα τρέχουνε, φέτος τρέξανε ένα πρόγραμμα με μια μη κυβερνητική οργάνωση, την Αφροδίτη και ήρθαν 3 νεαροί και μια κοπέλα, και κάναν ένα πρόγραμμα για 6 εβδομάδες, 2 φορές την εβδομάδα με διάφορες δράσεις … πάνω στην αποδοχή της διαφορετικότητας, σε θέματα που αφορούν στους πρόσφυγες, ήταν πάρα πολύ καλό".