Συμμετοχή του Σχολείου σε διάφορα προγράμματα αντιμετώπισης των κοινωνικών ανισοτήτων
Ο διευθυντής από τη μια μεριά δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα /ή υλικό που έχει σχεδιάσει ή υλοποιήσει το σχολείο. Επιπλέον το σχολείο αν και έχει ηλεκτρονική διεύθυνση η ιστοσελίδα που διαθέτει είναι κενή γιατί είναι υπό κατασκευή. Παρόλα αυτά ο διευθυντής κάνει κάποιες αναφορές σε προγράμματα που παραπέμπουν σε δράσεις του σχολείου και για το λόγο αυτό αν ενδιαφέρεται κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με το σχολείο. Ειδικότερα κάνει λόγο (α) για προγράμματα που αναλαμβάνουν όλες οι μικρές τάξεις (1), (β) για ένα πρόγραμμα αντιστάθμισης των κοινωνικών ανισοτήτων, λόγω της φοίτησης αρκετών παιδιών Ρομά στο σχολείο (2), (γ) διάφορα προγράμματα που αναλαμβάνουν κάθε μήνα και σε συνεργασία με κάποιον φορέα – ειδικό επιστήμονα (3), (δ) τη συμμετοχή της Γ' Τάξης στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διαφορετικότητα» (4), με την επίσκεψη των παιδιών στο ΝΟUS για να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακής μάθησης (με συνδρομή 3 ευρώ ανά μαθητή, αλλά σε περίπτωση οικονομικής δυσκολίας κάποιων μαθητών το ινστιτούτο καλύπτει την συνδρομή τους).
(1) «συνήθως, όλα τα παιδιά, εννοώ των μικρών τάξεων, έχουν τα ίδια προγράμματα και τους δασκάλους τους»
(2) «εμείς ας πούμε είμαστε ένα σχολείο που φιλοξενεί παιδιά ρομά, γιατί εδώ δίπλα μας είναι ο καταυλισμός ρομά της Περαίας…, και είχαμε πρωτοστατήσει, είχαμε αναλάβει εδώ οι 5 διευθυντές της Περαίας, αυτά τα παιδιά δεν πηγαίνανε σχολείο, γιατί υπήρχε κοινωνική κατακραυγή, είχανε κλείσει σχολεία,όσο ήμουν εγώ δάσκαλος να μην έρθουν τα παιδιά εδώ στο σχολείο. .. Και με την συνεργασία του πανεπιστημίου, του τμήματος, της κ. Τρέσσου και της κ. Μουτακίδου, άρα λοιπόν το πανεπιστήμιο που έτρεχε το πρόγραμμα, τώρα σταμάτησε και αυτό δυστυχώς, ρομά., όπως και άλλα πολλά. της υπηρεσίας, της διεύθ. Πρωτοβάθμιας, των εμπλεκομένων σχολείων, διευθυντών, της κοινωνικής αυτής ομάδας και βέβαια των συλλόγων γονέων που είχαν κλείσει τα σχολεία, και μείς αναλάβαμε να τους κατευνάσουμε, να τους εξηγήσουμε, να τους απομυθοποιήσουμε τα στερεότυπα για τα χαρτιά για τους γιατρούς κλπ, τα παιδιά έρχονται κανονικά και παρακολουθούνε»
(3) «έλεγα λοιπόν ότι κάθε μήνα ή κάθε 2 μήνες, έχουμε και ένα πρόγραμμα από κάποιο φορέα, από κάποιον ειδήμονα. Πχ μια που το αναφέραμε τώρα στις 19, θα έρθει κλιμάκιο οδοντιάτρου, όλη την πρώτη και τη δευτέρα να τους κάνει παρουσίαση, εξήγηση… δηλαδή τρέχουμε και άλλα παράλληλα προγράμματα, εντάξει…;…. αυτά υπάρχουν…»
(4) Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές βλέπουν ένα παραμύθι στον διαδραστικό πίνακα με θέμα τη διαφορετικότητα. Το παραμύθι σταματά σε ένα κρίσιμο σημείο. Οι μαθητές στη συνέχεια δημιουργούν, χωρισμένοι σε ομάδες, τη δική τους εκδοχή για τη συνέχεια του παραμυθιού και με το λογισμικό του NOUS, ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά, δημιουργούν καρτούν (comics) στους υπολογιστές και στα tablets. Με την χρήση τουOSMO + ipad υλοποιούν δραστηριότητα που συνοδεύεται με το παραμύθι. Δημιουργούν βίντεο με τις εικόνες που έφτιαξαν προσθέτοντας αφήγηση. Ακολουθεί παρουσίαση της δουλειάς της κάθε ομάδας από τους/τις μαθητές/τριες και η πραγματική συνέχεια του παραμυθιού.