Οικονομική Κρίση και Σχολείο: Κριτική – Προτάσεις (Μ. Μαγαλιού)

Άρθρο της Μ. Μαγαλιού στο e-lesxi που βασίζεται στην εργασία της ίδιας "Αντιλήψεις μαθητών της Ε' και Στ' τάξης για την οικονομική κρίση"
Το παρόν κείμενο παρουσιάζει συνοπτικά τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και των πολιτικών λιτότητας στη ζωή των παιδιών και στο σχολείο. Με αφορμή μια ερευνητική εργασία με το ΠΤΔΕ Θεσσαλίας, το Μάρτιο του 2014, όσον αφορά τις αντιλήψεις των μαθητών Ε και ΣΤ τάξης για την οικονομική κρίση αναφέρονται σύντομα τα ευρήματα και παρουσιάζεται η σημερινή σχολική πραγματικότητα όπως έχει διαμορφωθεί με τις πολιτικές των μνημονίων. Εστιάζει   επίσης τόσο στον παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο του «σχολείου την εποχή της κρίσης» όσο και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν μπορούν να παρακάμψουν ή να αγνοήσουν τις συνέπειες της κρίσης, μέσα κι έξω από το σχολείο, αφού βρίσκονται σε συνάρτηση με την σχολική επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών. Εκφράζονται σκέψεις και προτάσεις για το ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών σε σχέση με το θεσμικό πλαίσιο (ιεραρχικό μοντέλο λειτουργίας, ανταγωνισμός, αναλυτικό πρόγραμμα, εντατικοποίηση, κλπ) και καταθέτει προβληματισμούς και προτάσεις για τον επαναπροσανατολισμό του ρόλου του σχολείου στη σημερινή συγκυρία, την επανεξέταση των παιδαγωγικών πρακτικών, τη δημοκρατική λειτουργία, την κριτική ανάγνωση της πραγματικότητας, τη συνειδητή συλλογική εργασία της σχολικής κοινότητας, την ανάπτυξη θετικών διαπροσωπικών σχέσεων που πρέπει να  χαρακτηρίζονται από αλληλεγγύη, ενσυναίσθηση και υπεράσπιση της δημοκρατίας και την κοινωνικής δικαιοσύνης.

Κατηγορία: 
Άρθρο έντυπου & ηλεκτρονικού τύπου