Εκπαιδευτικές επισκέψεις βασισμένες στα προγράμματα του σχολείου. Εμπλουτισμός εμπειριών των παιδιών

1. Επίσκεψη στο Εθνικό Πάρκο Κορώνειας Βόλβης: Οι μαθητές της Δ τάξης, επισκέφτηκαν το Εθνικό Πάρκο Κορώνειας Βόλβης, προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά τα διάφορα μνημεία φύσης της περιοχής. Η επίσκεψη των μαθητών ξεκίνησε με ξενάγηση στο Κέντρο Πληροφόρησης στην Απολλωνία, όπου στη συνέχεια ακολούθησε προβολή περιβαλλοντικού ντοκιμαντέρ, μέσα από το οποίο οι μαθητές ενημερώθηκαν για την περιβαλλοντική αξία της περιοχής. Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν τα λουτρά της Βόλβης , όπου τους δόθηκε η δυνατότητα να παρατηρήσουν με τηλεσκόπιο τα πουλιά της λίμνης και να έρθουν σε επαφή με τα φυσικά κάλλη της περιοχής μέσα από ένα περιβαλλοντικό παιχνίδι. Η ξενάγηση συνεχίστηκε με επίσκεψη στο πρώτο «Μνημείο Φύσης» στη χώρα μας. Πρόκειται για τους δύο υπεραιωνόβιους πλατάνους του Σχολαρίου που στα κλαδιά τους φωλιάζουν περίπου 100 ζεύγη ερωδιών (σταχτοτσικνιάδες) και τους οποίους οι μαθητές μπόρεσαν να παρατηρήσουν με τη βοήθεια τηλεσκόπιου. Τέλος οι μαθητές επισκέφτηκαν τις Νυμφόπετρες, έναν ιδιόμορφο γεωλογικό σχηματισμό, που βρίσκεται έξω από το χωριό Νυμφόπετρα και έχει ανακηρυχθεί μνημείο της φύσης. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή σειρά από όρθιους ασβεστολιθικούς βράχους, για την προέλευση των οποίων υπάρχει πλούσια λαογραφική παράδοση. (http://8dim-evosm.thess.sch.gr/?p=2013)

2. Επίσκεψη στη Γεωπονική Σχολή στον τομέα Επιστήμης και Τεχνολογίας τροφίμων: Στα πλαίσια του προγράμματος της Αγωγής Υγείας «Διατροφή και άθληση παράγοντες υγείας», πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Γεωπονική Σχολή στον τομέα Επιστήμης και Τεχνολογίας τροφίμων. Τα παιδιά παρακολούθησαν μεταξύ άλλων διάλεξη για τις βασικές αρχές της ισορροπημένης διατροφής καθώς και τη διαδικασία παραγωγής γιαουρτιού. Έγινε αναφορά σε θέματα ασφάλειας και παράθεση των βασικών αρχών του ορθού χειρισμού των τροφίμων. Δόθηκαν ερμηνείες για τις πληροφορίες που αναγράφονται στις ετικέτες των τροφίμων. Το πρόγραμμα ήταν διαδραστικό, με την ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών σε όλη την διαδικασία παρουσίασης των διαφόρων θεμάτων. Ήταν μια ευχάριστη και ωφέλιμη επίσκεψη που έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν, να δουν και να συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό διατροφής και υγείας.( http://8dim-evosm.thess.sch.gr/?p=1530)
3. Επίσκεψη στο ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ «ΝΟΗΣΙΣ»:   Το ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ «ΝΟΗΣΙΣ», Η επισκέφτηκε η Στ΄τάξη του σχολείου. Τα παιδιά μέσα από μια διαδραστική προσέγγιση στο τεχνοπάρκο μπορούν με απλό και βιωματικό τρόπο να λύσουν γρίφους και να κατανοήσουν  με απλό τρόπο φαινόμενα φυσικής και μηχανικής. Στο εκθετήριο αυτοκίνητων μπορούν να γνωρίσουν μοντέλα του παρελθόντος, όπως το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στην Ελλάδα. Στο μουσείο αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας μπορούν να δουν  την  τεχνολογική ανάπτυξη των αρχαίων χρόνων και τη μεγάλη συνδρομή των προγόνων μας εκτός από τις τέχνες και τα γράμματα στον τομέα της τεχνολογίας και των ανακαλύψεων. Η ιστορία του γαλαξία και του ηλιακού μας συστήματος είναι εξίσου εντυπωσιακή και η κατάκτηση του Έβερεστ μια συγκινητική ιστορία θάρρους , πίστης , αποφασιστικότητας και δύναμης ψυχής .( http://8dim-evosm.thess.sch.gr/?p=1521)
4. Επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων: Η Στ΄τάξη πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα με επισκέψεις στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο,  στη βουλή των Ελλήνων, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας (Μοναστηράκι,Πλάκα,Πύλη Ρωμανού), στον θόλο εικονικής πραγματικότητας του «Ελληνικού κόσμου» του ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, στον Παρθενώνα, στα Προπύλαια, στο Ερέχθειο και στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. http://8dim-evosm.thess.sch.gr/?p=2136

5. Επίσκεψη στο Μουσείο Νερού: Σκοπός της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση των παιδιών για την ιστορία της υδροδότησης της Θεσσαλονίκης και η ευαισθητοποίησή τους πάνω σε θέματα εξοικονόμησης νερού.Στο πρόγραμμα με τίτλο «Οι δρόμοι του νερού της Θεσσαλονίκης», τα παιδιά έμαθαν για την ιστορία των έργων ύδρευσης της πόλης από παλαιότερα έως και σήμερα. Είδαν τους πρώτους πήλινους αγωγούς του δικτύου ύδρευσης της αρχαίας πόλης. Ξεναγήθηκαν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, όπου εκτίθενται παλιά εξαρτήματα, όργανα μέτρησης του δικτύου υδροδότησης, υγρόμετρα, αγωγοί νερού, ακόμη και εργαλεία που χρησιμοποιούσαν τα συνεργεία επισκευών την παλιά εποχή. Τέλος, το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε στο «Πάρκο του Νερού» με βιωματικές δραστηριότητες όπως σκυταλοδρομίες νερού. Οι μαθητές χειρίστηκαν τις παλιές χειροκίνητες υδραντλίες (τουλούμπες κ.τ.λ) και έπαιζαν συνεχώς μαζί τους. http://8dim-evosm.thess.sch.gr/?p=1967

6. Επίσκεψη στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού: Η επίσκεψη στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού είναι μια  ξεχωριστή εμπειρία καθώς οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν στοιχεία της αρχιτεκτονικής αλλά και διακόσμησης των εκκλησιών από τα πρώτα χρόνια του χριστιανισμού, ν΄αποκομίσουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την καθημερινή ζωή, την κατοικία και τον εξοπλισμό της, την οικοτεχνία, την ένδυση αλλά και τη διατροφή των ανθρώπων, να ρθουν σε επαφή με την ταφική αρχιτεκτονική και τη ζωγραφική, αλλά και με κοσμήματα, αγγεία και χριστιανικές εικόνες απαράμιλλης τεχνοτροπίας και ομορφιάς. http://8dim-evosm.thess.sch.gr/?p=1950
7. Επίσκεψη στο Εργοστάσιο Μπισκότων: Η Στ΄τάξη του 8ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο μπισκότων. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο παραγωγής, έφτιαξαν τα δικά τους μπισκότα και μέσα από παιχνίδια και ερωτήσεις ενημερώθηκαν για την ιστορία του μπισκότου αλλά και της διατροφικής του αξίας. (http://8dim-evosm.thess.sch.gr/?p=2144)
 

Νομός υλοποίησης: 
Αττική
Θεσσαλονίκη
Κατηγορία: 
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες
Ετικέτες: