Δράσεις ευαισθητοποίησης, κατανόησης και ενσυναίσθησης για τη θέση του άλλου

  Στο σχολείο έχει πραγματοποιηθεί πρόγραμμα για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης με τίτλο «Κατανοώντας τους φίλους» της C. Faherty από εκπαιδευτικούς του Τμήματος Ένταξης και της Παράλληλης Στήριξης και με τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου. Η συγκεκριμένη δράση ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο εορτασμού της Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) και της Ημέρας του Παιδιού (11 Δεκεμβρίου). Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν να βοηθήσει τα παιδιά να φανταστούν πώς θα ήταν αν είχαν «διαφορετικές ικανότητες» από αυτές που έχουν τώρα και να κατανοήσουν γιατί κάποιοι άνθρωποι συμπεριφέρονται διαφορετικά από το αναμενόμενο. Τα παιδιά κάθε τμήματος είχαν την ευκαιρία για ένα δίωρο να σκεφτούν και να συζητήσουν έννοιες όπως ικανότητες, διαφορετικές ικανότητες, μοναδικός και ξεχωριστός άνθρωπος. Στα Κέντρα Βιωματικών Δραστηριοτήτων πειραματίστηκαν σε δραστηριότητα οπτική, αντιληπτική και κινητική, λεπτής κινητικότητας, προσοχής και ακουστικής ικανότητας. Τα παιδιά έβαλαν τον εαυτό τους στη θέση κάποιου άλλου. Στις συζητήσεις διατύπωσαν τα δικά τους μηνύματα για σεβασμό, βοήθεια και φροντίδα των ατόμων που συναντούν δυσκολίες παρόμοιες με αυτές που βίωσαν στα εργαστήρια. Κατέγραψαν τις σκέψεις τους σε φύλλο αναμνήσεων – αξιολόγησης του προγράμματος. Τα παιδιά με σαφήνεια και απλότητα καταθέτουν την προσωπική τους αλήθεια για το διαφορετικό, μέσα από μια προσπάθεια επίγνωσης του ίδιου τους του εαυτού. (http://8dim-evosm.thess.sch.gr/?p=1639)

Στις 20 Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα διακήρυξης και υπογραφής της σύμβασης για τα δικαιώματα του παιδιού. Στις 11 Δεκεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Τα παιδιά όλου του κόσμου, ανεξαρτήτου χρώματος, φυλής, εξωτερικών χαρακτηριστικών γιορτάζουν.Τα παιδιά όπως και οι ενήλικες έχουν δικαιώματα. Αλλά και τα παιδιά με αναπηρία και εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν ίσα δικαιώματα.

Στο 2ο Τμήμα Ένταξης διαβάστηκε η χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού μέσα από εικονογραφημένο βιβλίο. Κατασκευάστηκαν 2 «παιδάκια» σε κολάζ 1 κόκκινο και 1 μπλε. Το μπλε αφορούσε τα δικαιώματα όλων των παιδιών και το κόκκινο το αναφαίρετο δικαίωμα και των παιδιών με αναπηρία σε όλα τα παραπάνω. Τα κολάζ συντρόφευσαν, αφού πιάστηκαν από το χέρι, όλα τα υπόλοιπα που φτιάχτηκαν από τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου. Όλο το σχολείο χόρεψε στην αυλή το «Αν όλα τα παιδιά της γης…»
Η Χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού αναφέρει:
Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.
Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.
Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.
Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.
Δικαιούμαι να μάθω τί είναι καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.
Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.
Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.
Δικαιούμαι να ζήσω σε μια κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.
Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. Έναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά.
http://8dim-evosm.thess.sch.gr/?p=2238

 

 

Φορέας ανάπτυξης δραστηριότητας: 
8ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης
Είδος αρχείων: 
Άλλο
Είδος υλικού: 
Εκπαιδευτική δραστηριότητα στην τάξη
Δράση εντός σχολείου
Δράση εκτός σχολείου
Δημιουργίες μαθητών