Πρακτικές για την αντιστάθμιση εκπαιδευτικών ευκαιριών στα παιδιά. Αντιμετώπιση των ανισοτήτων σε κοινωνικές μειονότητες.

Πρακτικές  για την αντιμετώπιση των  ανισοτήτων σε  κοινωνικές μειονότητες:
ρνηση του διευθυντή να παραχωρήσει στοιχεία παιδιού Ρομά σε γονείς για να καταγγελθεί στο άσυλο του παιδιού, λόγω προστασίας των προσωπικών δεδομένων, αίτημα- ειδοποίηση στους γονείς για την υποχρεωτική σχολική φοίτηση των παιδιών τους και τις αντίστοιχες συνέπειες.
-Πρακτικές αλληλεγγύης σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες:
 (α) συνεργασία με την εκκλησία και με δημοτικούς φορείς (ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου και της τράπεζας τροφίμων του Δήμου στις εορταστικές περιόδους, με σκοπό την παροχή αγαθών πρώτης ανάγκης σε διάφορες οικογένειες).
(β) παράλληλες δράσεις με τη λειτουργία του σχολείου με στόχο την υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων (προσφορά τροφίμων και χρημάτων σε φορείς, εκκλησία),
«Κάθε χρόνο τα σχολεία κάνουν διάφορες πράξεις, μαζεύουν τρόφιμα, χρήματα και τα δίνουν σε φορείς. Δεν επικεντρώνεται στη δική του οικογένεια, στο δικό του περιβάλλον. Τα δίνει για την καλή του την καρδιά. Θεωρώ ότι πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος μέσα από το παρατηρητήριο, να οργανωθεί έτσι ένα πλαίσιο έτσι, να δίνονται ιδέες μάλλον για ένα πλαίσιο, εάν υπάρχει θέμα, η δική μας οικογένεια του κάθε σχολείου, όλη η ενέργεια που υπάρχει, ας γίνεται για το δικό του το σχολείο. πηγαίνει κάπου αλλού το οποίο πάλι είναι για καλό σκοπό, αλλά είναι κάπου που δεν είναι συγκεκριμένα. Εμείς τώρα μαζεύουμε κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα δίνουμε στην εκκλησία, δίνουμε στο Κοινωνικό Παντοπωλείο ή μαζεύουμε παιχνίδια, τα δίνουμε. Να μπορούσαμε να κάνουμε έναν τρόπο, να βρεθούνε, πέρα από τους συλλόγους, να βρεθούνε οικογένειες που θα βρουν το θάρρος να ζητήσουν, να είναι αλλιώς. Να το κάνουμε λίγο πιο επίσημα , με άλλο τρόπο. Θεωρώ ότι μέσα από το παρατηρητήριο πρέπει να δοθεί κάτι τέτοιο».
«εμένα ήρθαν οι γονείς και μου καταγγείλανε ότι η μαθήτριά μου, ζητιανεύει στη λαϊκή, στην εκκλησία και ότι ψάχνει στους κάδους. Για το γονιό (Ρομά) αυτή είναι η δουλειά του. Δηλ. στο σπίτι που μένουν μια μονοκατοικία εδώ παρακάτω που πήγαμε είναι γεμάτη με άχρηστα πράγματα που βρίσκουν στους κάδους. Αυτοί έτσι δουλεύουν. Τώρα γιατί δεν τα στέλνουν τα παιδιά, επειδή γνωρίζω εγώ, είναι η νοοτροπία τους. Τα βάζουν να δουλέψουν. Το παιδί αυτό πάει Γ’ δημοτικού. Οι γονείς μου ζητήσαν βασικά τα στοιχεία για να το καταγγείλουν στο άσυλο του παιδιού, εγώ δε μπορώ να τα δώσω όμως, ως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, και τους είπα ότι μπορούν να απευθυνθούνε σε υπηρεσίες να το εντοπίσουνε. Να το δουν αποδεδειγμένα, γιατί τώρα από μαρτυρίες γονέων, από μαρτυρία σε μαρτυρία… εγώ δεν έχω αποδεικτικά στοιχεία, για να ξεκινήσω εγώ ενέργειες με τις υπηρεσίες, μπορούν να απευθυνθούν σε υπηρεσίες ανάλογες για να το εντοπίσουν κοινωνικοί λειτουργοί».

Νομός υλοποίησης: 
Θεσσαλονίκη