Έκθεση της Unicef. (2016). Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 2016, ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ
Η έκθεση προσφέρει μια θεωρητική και εμπειρική ανάλυση της θεσμικής, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και προστασίας των οικογενειών με παιδιά στην Ελλάδα.
Η έκθεση προσφέρει μια θεωρητική και εμπειρική ανάλυση της θεσμικής, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και προστασίας των οικογενειών με παιδιά στην Ελλάδα.
Το κοινωνικό Σχολείο περιλαμβάνει δράσεις που αφορούν μια κοινωνική πολιτική του σχολείου μέσα σ’ αυτό (π.χ. με την οικονομική στήριξη και αλληλεγγύη στους μαθητές και στις οικογένειες τους και μια εξωτερική κοινωνική πολιτική (π.χ. με τη στήριξη ευπαθών κοινωνικών πληθυσμών, στήριξη προσφύγων, παιδιών από κοινωνικές μειονότητες που εργάζονται). Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης στη σχολική καθημερινότητα με τις παρακάτω δράσεις:
Το κοινωνικό Σχολείο περιλαμβάνει δράσεις που αφορούν την οικονομική στήριξη των οικογενειών και τη βελτίωση της καθημερινότητας τους, (β) την κοινωνική πολιτική του σχολείου, με στόχο τη μείωση του αποκλεισμού των οικονομικά ασθενέστερων μαθητών από δραστηριότητες που απαιτούν οικονομική κάλυψη, την υποστήριξη / αποδοχή παιδιών από κοινωνικές μειονότητες. Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κρίσης στη σχολική καθημερινότητα με τις παρακάτω δράσεις:
-Συνεργασία με φορείς για κάλυψη αναγκών σίτισης σε παιδιά με οικονομικά προβλήματα
Πρακτικές οικονομικής ενίσχυσης των μαθητών και των οικογενειών τους μέσα από πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με την Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Αποστολή».
«…. μας έστειλε η Αρχιεπισκοπή, έχουν αυτό το πρόγραμμα «η Αποστολή στηρίζει τους μαθητές» ένα παιδάκι σήμερα έστειλα για να συμμετάσχει σε αυτή τη δράση».
Δράσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων σίτισης των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Κηδεμόνων σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου.
Πρακτικές αντιμετώπισης των δυσκολιών των γονέων σε επίπεδο υλικό (ρουχισμός, σίτιση, σχολικά είδη) και υγειονομικής περίθαλψης με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διαδσκόντων σε συνεργασία με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς.
Πρακτικές για την οικονομική υποστήριξη των οικογενειών των μαθητών με πρωτοβουλία του Συλλόγου διδασκόντων και του Συλλόγου Κηδεμόνων σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία, ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς.
Δράσεις κοινωνικής και εκπαιδευτικής ενίσχυσης των μαθητών και των οικογενειών τους σχετικά με ζητήματα σίτισης, υγειονομικής περίθαλψης και ενημέρωσης των γονέων για κοινωνικούς φορείς στήριξης μέσα από πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων σε συνεργασία με δημόσιους και άλλους φορείς.
Πρακτικές για την αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων των γονέων σχετικά με σχολικά είδη, σίτιση μαθητών μέσα από πρωτοβουλία του Διευθυντή του σχολείου, του Συλλόγου Διδασκόντων, Συλλόγου Γονέων σε συνεργασία με δημόσιους φορείς.
Πρακτικές αντιμετώπισης των οικονομικών δυσκολιών των οικογενειών μέσα από πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών και των γονέων σε συνεργασία και με ιδιωτικούς φορείς σχετικά με είδη σίτισης, ένδυσης, σχολικά είδη καθώς και προγράμματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης.