Πρακτικές για την αντιστάθμιση εκπαιδευτικών ευκαιριών, τον εμπλουτισμό των εμπειριών των παιδιών

Πρακτικές  για την αντιμετώπιση των  ανισοτήτων σε  κοινωνικές μειονότητες
-Προμήθεια σχολικών ειδών από το σχολείο σε παιδιά Ρομά.
-Εκπαίδευση στην αγωγή της ατομικής υγιεινής σε παιδιά Ρομά.
-Παροχή ειδών ατομικής υγιεινής στο σπίτι (π.χ. για τη στοματική υγιεινή).
-Προγράμματα για κοινωνικές / πολιτισμικές μειονότητες (με αποτελέσματα, π.χ. στην αλλαγή τηςν ένδυσης των παιδιών Ρομά στο σχολείο).
«Τώρα τα παιδιά όμως έρχονται κανονικά. Άρα αυτά τα παιδιά (Ρομά) τα στηρίζουμε, δεν τα στηρίζουμε μόνο ότι… εμείς θα πάρουμε και την τσάντα, εμείς θα πάρουμε και το μολύβι, όλα αυτά».
«στη συγκεκριμένη ομάδα κάνουμε ένα βήμα πιο εκεί, και στην ατομική υγιεινή δηλ. τι έχουμε κάνει; Δηλ. έχουμε καθιερώσει εδώ στο  3ο, το παιδί που έρχεται από τον καταυλισμό, και από μόνα τους τώρα το θέλουν και τους αρέσει, η δασκάλα θα τα πάρει θα τα πάει, στο χώρο, στο μπάνιο, θα πλύνουν τα δόντια τους, και μετά θα μπούμε στο μάθημα. Δεν υπάρχει στο σπίτι … το παιδί εκπαιδεύεται! Το ζητάει τώρα πλέον… θέλει… έχουμε ατομικά είδη…»
«και για να συνεχιστεί αυτό που κάνουμε στη συγκεκριμένα ομάδα, έχουμε αγοράσει οδοντόκρεμα, οδοντόβουρτσα, και τα έχουμε δώσει σπίτι»
«τρέχουμε και άλλα παράλληλα προγράμματα… και με το πρόγραμμα που έχουμε δει διαφορές, τα παιδιά πλέον φοράνε άλλα ρούχα εκεί, άλλα εδώ, θέλουν δηλαδή προσέχουν».
«εμείς ας πούμε είμαστε ένα σχολείο που φιλοξενεί παιδιά Ρομά, γιατί εδώ δίπλα μας είναι ο καταυλισμός ρομά της Περαίας…, και είχαμε πρωτοστατήσει, είχαμε αναλάβει εδώ οι 5 διευθυντές της Περαίας, αυτά τα παιδιά δεν πηγαίνανε σχολείο, γιατί υπήρχε κοινωνική κατακραυγή,  είχανε κλείσει σχολεία,όσο ήμουν εγώ δάσκαλος να μην έρθουν τα παιδιά εδώ στο σχολείο. .. Και με την συνεργασία του πανεπιστημίου, του τμήματος, της κ. Τρέσσου και της κ. Μητακίδου, άρα λοιπόν το πανεπιστήμιο που έτρεχε το πρόγραμμα, τώρα σταμάτησε και αυτό δυστυχώς, ρομά., όπως και άλλα πολλά. της υπηρεσίας, της διεύθ. Πρωτοβάθμιας, των εμπλεκομένων σχολείων, διευθυντών, της κοινωνικής αυτής ομάδας και βέβαια των συλλόγων γονέων που είχαν κλείσει τα σχολεία, και μείς αναλάβαμε να τους κατευνάσουμε, να τους εξηγήσουμε, να τους απομυθοποιήσουμε τα στερεότυπα για τα χαρτιά για τους γιατρούς  κλπ, τα παιδιά έρχονται κανονικά και παρακολουθούνε».

Συνεργαζόμενοι φορείς: 
Πανεπιστήμιο, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Σύλλογος Διδασκόντων.
Νομός υλοποίησης: 
Θεσσαλονίκη